19 October 2011

KEKEJAMAN MANUSIA DI ZAMAN MODEN...PEMBUNUHAN YANG TIADA HATI PERUT...RENUNGKAN LAH...



*AMARAN : Entri yang bakal anda baca ini amat memilukan. DILARANGmeneruskan pembacaan jika anda lemah semangat dan lemah perasaan.
Berikut ini adalah gambaran mengenai apa yang terjadi di dalam suatu proses pengguguran/pembunuhan anak :
Pada kehamilan muda (dibawah 1 bulan):
Pada masa usia janin masih sangat kecil, pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan cara menggunakan alat penyedut (suction). Sang anak yang masih sangat lembut akan tersedut dan hancur luluh.
Saat ia dikeluarkan dapat dilihat cairan merah berupa gumpalan-gumpalan darah dari janin yang baru dibunuh itu.



Pada kehamilan lebih lanjut (1-3 bulan):
Pada tahap ini, di mana janin baru berusia sekitar beberapa minggu, bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk.
Pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan cara mencucuk anak tersebut, kemudian bahagian-bahagian tubuhnya dipotong-potong dengan menggunakan peralatan khas untuk proses pengguguran/pembunuhan.
Anak dalam kandungan itu diambil dengan menggunakan peralatan tersebut, dengan cara mencucuk dan menarik bahagian yang boleh tercapai seperti pinggang, bahu atau leher.
Setelah dicucuk-cucuk, dihancurkan pula bahagian-bahagian tubuhnya.
Tulang-tulangnya diremukkan dan seluruh bahagian tubuhnya disiat-siat menjadi bahagian-bahagian kecil agar mudah dikeluarkan dari kandungan.


Dalam klinik pengguguran/pembunuhan, biasa dilihat potongan-potongan bayi yang dihancurkan ini. Ada potongan tangan, potongan kaki, potongan kepala dan bahagian-bahagian tubuh lain yang mungil dan comel. Anak kecil tak berdosa ini telah dibunuh dengan cara yang paling mengerikan.



Pengguguran/pembunuhan tahap kehamilan lanjutan (3 sampai 6 bulan):
Pada tahap ini, bayi sudah semakin besar dan bahagian-bahagian tubuhnya sudah jelas kelihatan. Jantungnya sudah berdegup dan tangannya sudah boleh menggenggam. Tubuhnya sudah boleh merasai kesakitan, kerana jaringan sarafnya sudah terbentuk dengan baik.

Pengguguran/pembunuhan dilakukan dengan terlebih dahulu membunuh bayi ini sebelum dikeluarkan.
Pertama, diberikan suntikan maut (saline) yang dimasukkan ke dalam ketuban bayi.
Cairan ini akan membakar kulit bayi tersebut secara perlahan-lahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya setelah menderita selama berjam-jam sehingga selepas 24 jam, bayi itu akhirnya mati.
Selama proses ini dilakukan, bayi akan memberontak, cuba menangis, menjerit dan jantungnya berdegup deras.




Pengguguran/pembunuhan tahap kehamilan lanjut (6 sampai 9 bulan):
Pada tahap ini, bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan termasuk mata, hidung, bibir dan telinganya yang mungil. Jari-jarinya juga sudah menjadi lebih jelas dan otaknya sudah berfungsi baik.
Untuk proses ini ia dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi tersebut hidup-hidup, kemudian dibunuh.Cara membunuhnya mudah saja dan inilah kaedah paling murah dan biasa kita lihat di Malaysia:
Biasanya langsung dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan kedalam air atau dipukul kepalanya hingga pecah sehingga tangisannya berhenti dan pekerjaan terkutuk itu selesai.
Selepas itu, hanya darah bayi itu sahaja yang akan mengingatkan orang-orang yang terlibat di dalam pengguguran/pembunuhan ini bahawa satu pembunuhan keji telah terjadi.
Semua proses ini seringkali tidak disedari oleh para ibu yang melakukan pengguguran/pembunuhan ini.
Mereka merasa bahawa pengguguran/pembunuhan itu cepat dan tidak sakit. Mereka tidak sedar kerana di bawah pengaruh ubat bius. Mereka boleh segera pulang tidak lama setelah pengguguran/pembunuhan dilakukan.
Benar. Bagi wanita, proses pengguguran/pembunuhan itu cepat dan tidak sakit.
Tapi bagi bayi, itu adalah proses yang lama, sangat mengerikan, menyakitkan, dan benar-benar tidak berperikemanusiaan!
Jadi untuk anda yang merancang untuk melakukan pengguguran (pembunuhan) ini, anda sudah fikir 200 kali?
Belum?
Kerana anda ada sebab lain? Anda melakukannya atas nama perubatan? Baiklah.
____________________________________________________
Saksikan lagi apa kesudahan janin-janin dan bayi-bayi yg tak berdosa yg digugurkan ATAS NAMA PERUBATAN:

Pihak pengurusan jenazah menerima bungkusan-bungkusan jenazah janin dan bayi yang ibu-ibunya berbangsa Melayu/beragama Islam, daripada pihak hospital.
Sesetengahnya masih merah darah dan sebahagian lagi telah bertukar kepada merah birat akibat beberapa hari terperap dalam rumah mayat. Setiap beg plastik mengandungi sekujur tubuh kecil terkulai layu berlumuran darah.
Nama ibu, nombor kad pengenalan dan tarikh pengguguran tertera pada kad hijau yang disertakan bersama janin-janin yang berusia antara dua minggu dengan enam bulan.
Kesemua janin Melayu/Islam itu baru saja diambil Pegawai Persatuan Derma Amanah Muslimin (MTFA) dari tiga buah hospital setempat iaitu Hospital Wanita dan Kanak-kanak Kandang Kerbau (KKH), Hospital Besar Singapura (SGH) dan Hospital Universiti Nasional (NUH).


Janin-janin itu tidak dituntut oleh ibu yang mengandungkan mereka selepas menjalani pengguguran/pembunuhan di hospital- hospital tersebut.











Jenazah-jenazah kecil ini kemudiannya disembahyangkan dan kemudian dikebumikan dalam dua liang kubur di Pusara Abadi dekat Lim Chu Kang, Singapura.
tetapi bagaimana nasib anak-anak yang telah pon dilahirkan tetapi dibunuh oleh ibu dan ayah mereka tanpa belas ihsan????





Macamana?
Anda masih lagi ingin meneruskan niat anda untuk melakukan pembunuhan ini?

TEPUK DADA TANYA IMAN ANDA?
Kongsikan artikel ini supaya lebih banyak bayi yang tidak berdosa dapat diselamatkan. Semoga kesedaran yang anda sampaikan akan mendapat ganjaran yang baik dari Allah s.w.t InsyaAllah.
Sumber artikel dan gambar : YAYASAN KASEH

p/s : sedih melihat kekejaman yang tiada hati perut ni...semoga entri kali ini dapat menimbulkn keinsafan...aminnn...


x kan bace jer???cer komen...

0 00000 Da Terjah Entry Ni:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
copyright@2010-2011.Segala yang dicipta adalah hak milik SweetBellyGurlz